سامانه هوشمند فرابانک ملت
بانک ملت از اردیبهشت سال ۱۳۹۹ با هدف تسریع و تسهیل در امور اجرایی اعطای تسهیلات و کاهش مراجعه مشتریان به شعب و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در شرایط شیوع بیماری کرونا، سامانه هوشمند فرابانک ملت را بر بستر سامانه بانکداری اینترنتی طراحی نمود تا مشتریان بدون نیاز به مراجعه به شعبه بتوانند ضمن دسترسی به امکان بررسی وضعیت خود، در صورت احراز شرایط درخواست، تسهیلات مورد نظر را ثبت و پیگیری نمایند. در حال حاضر در زیرساخت فرابانک عملیات ثبت درخواست و انجام استعلامهای مربوطه به صورت غیرحضوری انجام میپذیرد و مشتری در گام نهایی جهت احراز هویت و امضاء قرارداد اعطای تسهیلات یکبار به شعبه مراجعه مینماید
مشتریان چگونه از خدمات فرابانک بهره مند می شوند؟
- مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی
- (برای دریافت شناسه و رمز ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، میتوانید با کارت ملی به یکی از شعب بانک ملت مراجعه نمایید.)
- ورود به سامانه بانکداری اینترنتی و انتخاب گزینه«تسهیلات فرابانک ملت» از منوی خدمات پیشنهادی یا قسمت خدمات در منوی تسهیلات
- مطالعه و تائید«شرایط و مقررات
- انجام استعلامهای مورد نیاز به صورت برخط
- در صورت دریافت پاسخهای مورد قبول، مشتری میتواند به مرحله بعد برود
- چنانچه بر اساس محاسبات سامانه شرایط لازم احراز شود، تسهیلات مناسب با شرایط مشتری پیشنهاد میشود
- در مرحله بعد متناسب با نوع تسهیلات انتخاب شده توسط مشتری، سایر اقلام اطلاعاتی و مدارک درخواست میشود
- به منظور ثبت درخواست، مطالعه و دقت در نکات و پیامهای سامانه بهویژه مطالعه راهنمای مستند درآمدی هنگام بارگذاری مدارک بسیار حائز اهمیت است
- در صورت پذیرش اقلام اطلاعاتی و مدارک بارگذاری شده، مشتری به مرحله تأیید درخواست میرسد و با تأیید آن رسید ثبت درخواست ارائه میشود
انواع تسهیلات سامانه هوشمند فرابانک ملت
1- تسهیلات بدون ضامن ویژه مشتریان با رتبه اعتباری A
2- تسهیلات برای رتبههای اعتباری A، B، C و فاقد رتبه با معرفی ضامن
3- تسهیلات قرضالحسنه ازدواج معرفی شدگان سایت بانک مرکزی
4- تسهیلات جهت خرید از فروشگاههای شرکای تجاری طرف قرارداد بانک(شاپ کارت، حامی کارت
5- تسهیلات ویژه حقوق بگیران از بانک ملت (کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخشهای دولتی، عمومی و خصوصی
6- تسهیلات ویژه اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
امکانات و ویژگی های تسهیلات فرابانک چیست؟
- مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی (اینجا) برای دریافت شناسه و رمز ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، می توانید با کارت ملی به یکی از شعب بانک ملت مراجعه نمایید.
- ورود به سامانه بانکداری اینترنتی و انتخاب گزینه«تسهیلات فرابانک ملت» از منوی خدمات پیشنهادی یا قسمت خدمات در منوی تسهیلات
- مطالعه شرایط و مقررات
- انجام استعلام های لازم به صورت برخط
- در صورت دریافت پاسخ های مورد قبول، مشتری می تواند به مرحله بعد برود.
- چنانچه بر اساس محاسبات سامانه شرایط لازم احراز شود، تسهیلات مناسب با شرایط مشتری پیشنهاد میشود.
- در مرحله بعد متناسب با نوع تسهیلات انتخاب شده توسط مشتری، سایر اقلام اطلاعاتی و مدارک درخواست می شود.
- به منظور ثبت درخواست، مطالعه و دقت در نکات و پیام های سامانه به ویژه مطالعه راهنمای مستند درآمدی هنگام بارگذاری مدارک بسیار حائز اهمیت است.
- در صورت پذیرش اقلام اطلاعاتی و مدارک بارگذاری شده، مشتری به مرحله تأیید درخواست می رسد و با تأیید آن، رسید ثبت درخواست ارائه می شود.
- تمامی مراحل از جمله ثبت درخواست، مراجعه به شعبه جهت دریافت تسهیلات و ... از طریق پیامک به مشتری اطلاع رسانی می شود.
- مشتریان دارای رتبه اعتباری A در صورت احراز سایر شرایط می توانند تا سقف مبلغ 300 میلیون ریال در قبال ضمانت خود (بدون معرفی شخص دیگری به عنوان ضامن)، از تسهیلات بهره مند شوند.
- تسهیلات با مبالغ بیشتر، در قبال ضمانت سایر اشخاص حائز شرایط یا سایر وثائق نظیر سپرده سرمایه گذاری بانک ملت قابل اعطا می باشد.
- تسهیلات فرابانک متناسب با رتبه اعتباری مشتری و ضامن (A، B، C و فاقد رتبه) توسط سامانه پیشنهاد می شود.
- مراقبت از رتبه اعتباری که توسط شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران محاسبه می شود، بسیار حائز اهمیت است در این خصوص در شرایط و مقررات فرابانک توضیح کافی ارائه شده است.
- مستندات درآمدی و اقلام اطلاعاتی که در سامانه فرابانک توسط مشتری بارگذاری و وارد می شود، توسط کارشناسان بانک بررسی و راستی آزمایی می شوند.
منبع: تسهیلات فرابانک ملت