1398/12/25 یکشنبه

چند اشتباه رایج مالی

ممکن است زمانی که این هزینه ها را متحمل می شوید در ابتدا خیلی ناچیز باشد اما باید در نظر بگیرید همین هزینه های کوچک و به ظاهر ناچیز در پایان ماه تبدیل به هزینه های قابل توجه شده اند که شما آن را پرداخت کرده اید و همین خرج های به اصطلاح کوچک سوراخ بزرگی را در جیبتان ایجاد می کند.

چند اشتباه رایج مالی

هزینه های غیر ضروری

ممکن است زمانی که این هزینه ها را متحمل می شوید در ابتدا خیلی ناچیز باشد اما باید در نظر بگیرید همین هزینه های کوچک و به ظاهر ناچیز در پایان ماه تبدیل به هزینه های قابل توجه شده اند که شما آن را پرداخت کرده اید و همین خرج های به اصطلاح کوچک سوراخ بزرگی را در جیبتان ایجاد می کند. 
به عنوان مثال پول هایی را که صرف ذرت مکزیکی، انواع نوشیدنی ها، بلیط سینما و ... کرده اید را در نظر بگیرید هر چند این مبالغ پس انداز می شد می توانستید در پایان ماه یا سال چیز بزرگتری را برای خود بخرید. 

استفاده نادرست از کارت های اعتباری

استفاده از کارت اعتباری به معنی خرج کردن پول قرضی است. 
کارت اعتباری روش راحتی برای حمل پول است. اما نرخ بهره آنها دو رقمی است. 
اگر وجهی که با کارت اعتباری خرج کرده اید را به موقع پرداخت نکنید، طی چند ماه پولی که مجبور به پرداخت آن خواهید شد بسیار بیشتر از مبلغی خواهد شد که با کارت پرداخته اید.
افراد جوان بیشتر در معرض این اشتباه هستند. پرداخت کامل و بموقع قبض کارت اعتباری، به شما کمک می کند بهترین استفاده را از این ابزار سودمند بکنید. 

اهمیت ندادن به پس انداز روزانه

پرداخت مرتب و روزانه به حساب پس انداز، چه برای مواقع اضطراری و چه برای سرمایه گذاری، یکی از بهترین روش ها برای پس انداز و به دست آوردن ثروت است، که اغلب بسیاری از مردم آن را نادیده می گیرند. 
جدا از بازده ایی جزئی پس انداز، ایجاد یک پیکره سالم به وسیله پس انداز روزانه برای رشد و گذراندن زندگی ضروری است. 

سرمایه گذاری بر اساس اطلاعات ناقص یا تقلید کورکورانه

تصمیمات عاقلانه در مورد سرمایه گذاری باید بر اساس قدرت ریسک، نیازها و اولویت ها، و اهداف مالی باشد. 
از آنجایی که موارد ذکر شده از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است، بنابراین استراتژی های سرمایه گذاری نیز باید متفاوت باشد و لزوما اگر یک استراتژی سرمایه گذاری فقط برای یک نفر موثر بود (حتی برای بهترین دوستانتان)، به این معنی نیست که برای شما هم موثر باشد. 
تنها زمانی که از نیازهای سرمایه گذاری موجود به طور کامل مطلع شدید و آنها را با گزینه های موجود مطابقت دادید برای سرمایه گذاری می توانید تصمیم گیری کنید. 

باورهای غلط مالی

1. باورهای غلط نگرشی

باور غلط اول: من پول زیادی دارم (یا پول خیلی کمی دارم) پس برنامه ریزی مالی به درد من نمی خورد. 
واقعیت: همه از برنامه ریزی مالی سود می برند. 
وقتی پول زیاد یا کمی دارید نمی توانید بدون برنامه ریزی به طور مداوم به اهداف مالی تان برسید. 
برنامه ریزی مالی نه تنها کمک می کند به اهداف خود برسید، بلکه به شما کمک می کند به پیشرفت امور مالی خود نظارت کرده و آن را مرور کنید. 
باور غلط دوم: به نظر می رسد برنامه ریزی مالی یک فرایند خسته کننده و وقت گیر است و من بیش از اندازه مشغول صرف زمان در برنامه ریزی هستم
واقعیت: هر چیزی در ابتدا خسته کننده به نظر می رسد اما ارزش آن را دارد که وقت خود را برای کسب مهارت سرمایه گذاری صرف کنید، زیرا باعث می شود کمتر نگران باشید و بیشتر از دست رنج خود لذت ببرید.
کمک گرفتن حرف های حرفه ای از حسابداران خبره (ماهر) برنامه ریزی مالی این فرایند را آسانتر می کند. 
شما باید زمان ایده آل برای برنامه ریزی مالی را صرف کنید زیرا هیچ کس بهتر از شما نیازها و اهدافتان را نمی شناسد. 
باور غلط سوم: اگر من الان پول به اندازه کافی بدست بیاورم در نتیجه پول کافی در زمان بازنشستگی خواهم داشت. 
واقعیت: تنها راه برای اینکه با ثروت و سرمایه کافی بازنشسته شوید این است که همین حالا امور مالی خود را به درستی مدیریت و برای آن برنامه ریزی کنید. 
نمونه های بسیاری از میلیونرها هستند که بعد از بازنشستگی تهی دست می شوند و در مقابل افرادی نیز با درآمد متوسط هستند که در بازنشستگی ثروتمند هستند. 

2. باورهای غلط سرمایه گذاری

باور غلط اول: سرمایه گذاری در صندوق های مشترک بدون ریسک است و بازدهی زیاد را تضمین می کند. 
واقعیت: هیچ سرمایه گذاری ای بدون ریسک نیست، می تواند ریسک آن کم یا زیاد باشد و میزان ریسک به طور کلی با میزان بازدهی مدیران حرفه ای مدیریت می شود، که کار اصلی آنها ساخت پرتفوی سرمایه گذاری از طریق ایجاد تعادل میان مدیران ریسک و بازده است. 
بنابراین، هدف مدیر صندق، به حداقل رساندن خطرات ریسک و افزایش بازدهی برای سرمایه گذاری است. 
اما ریسک را به طور کامل نمی تواند حذف کرد و یا قول افزایش بازده را داد.
باور غلط دوم: سرمایه گذاری در بازار سهام خطرناک است (دارای ریسک است) و بهتر است اجتناب شود. 
واقعیت: سهام به عنوان بازده بالا، ریسک بالا در کانال سرمایه گذاری طبقه بندی می شود. 
که در طی سالیان دراز به عنوان سود آورترین سرمایه گذاری ثابت می شود. 
سهام نقش قابل توجهی در رشد تنوع سرمایه گذاری پرتفوی را ایفا می کند. برای افراد جوان با ریسک پذیری خوب، تنها راه سرمایه گذاری است که نباید از دست بدهند. 
اما برخی به سرمایه گذاری سهام به عنوان یک فرمول سریع ثروتمند شدن نگاه می کنند و بدون دانش درست کورکورانه سرمایه گذاری می کنند. 
این افراد حتما باید از بازار سرمایه گذاری سهام حداقل تا زمانیکه دانش اندکی درباره آن کسب کنند، اجتناب کنند. 

3. باورهای غلط برنامه ریزی مالیاتی

باور غلط اول: چه برنامه ریزی مالیاتی را اول سال یا چه پایان سال انجام دهم، فرقی نمی کند.
واقعیت: از نظر قانونی، برای بخش مالیات بردرآمد، همان است. اما از لحاظ مالی اگر شما در حال برنامه ریزی مالیاتی درست قبل از پایان سال هستید (یا این طور فکر می کنید) شما اشتباه بزرگی می کنید. 
برنامه ریزی مالیاتی تفکر درباره نیازهای مالی آینده را در زمان حال اجباری می کند و فرصت برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای امنیت مالی، بیمه، بازنشستگی و یا سرمایه گذاری بلند مدت را آماده می کند. 
برنامه ریزی مالیاتی در ابتدای سال دو مزیت است. 
مزیت کوتاه مدت پس انداز در مالیات و سود بلند مدت است که باعث می شود از فرصت های سرمایه گذاری که هنوز مناسب اهداف مالی شما هستند بهترین استفاده را بکنید. 
علاوه بر این، برنامه ریزی مالیاتی فعال به شما اجازه می دهد تا یک گزینه از سرمایه گذاری سیستماتیک در طول سال داشته باشید، به جای اینکه در پایان سال سرگردان باشید، برای سرمایه گذاری بودجه خود را تنظیم کنید. 

4. باورهای غلط کارت اعتباری

باور غلط اول: تعداد کارت های اعتباری در کیف پول من نشان می دهد که چقدر از لحاظ تعداد کارت ها ثروتمند هستم هر چه تعدادشان بیشتر ثروت من هم بیشتر خواهد بود. 
واقعیت: این یک برداشت اشتباه رایج بویژه در میان جوانان است. کارت اعتباری زیاد، به این معنی است که شما میتوانید بیشتر از پول قرضی استفاده کنید که این ممکن است وسوسه شما را برای خرج کردن بیشتر کند. 
اگر بیشتر از آنچه که ماه بعد می توانید پرداخت کنید خرج کنید، فقط بخشی از آن را میتوانید پرداخت کنید. 
این امر ممکن است منجر به این شود که شما در آینده بیشتر قرض کنید و بدهی بیشتر به معنی اینکه پول کمتری در آینده دارید. 
کارت های اعتباری شما را از آنچه که هستید ثروتمند تر نمی کنند.
باور غلط دوم: اشکالی ندارد که هر ماه مقدار کمتری با کارت اعتباری پرداخت کنیم
واقعیت: پرداخت حداقل، به این معنی است که سود برحسب میزان موجودی محاسبه می شود که دیر یا زود باید بپردازید، اما هر چه دیرتر باشد سود آن بیشتر می شود
پرداخت مقدار حداقل در هر ماه یک عادت بد در میان بسیاری از جوانان است که خودشان را دچار آن می کنند و این منجر به بدهی بیشتر برای آنها می شود. که بهتر است از آن اجتناب شود. 
اگر شما دچار این عادت شوید، هر چه زودتر آن را ترک کنید، چراکه برای شما و امور مالی شما بهتر خواهد بود. 
 
كلمات كليدی: اعتبار من، سامانه اعتبار من، سامانه اعتبارسنجی، اشتباهات رایج مالی، رایج ترین اشتباهات مالی

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
مقالات بیشتر
مطالب محبوب
آخرین مقالات
.
1398/1/7 چهارشنبه
2022© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه مطالعات سرمایه گذاری ایرانیان  میباشد.